Zeist, 1 mei 2017

Verkroost en Bergmans treden toe tot

bestuur Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal

De Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal heeft haar bestuur uitgebreid van drie naar vijf leden. Jaap Verkroost treedt toe als voorzitter en René Bergmans gaat zich als algemeen bestuurslid ontfermen over de portefeuille Marketing & Communicatie. Verkroost neemt de voorzittershamer over van René van Gogh, die bestuurslid Algemene Zaken wordt. Ronald van Teeffelen en Willem Thijssen blijven lid van het bestuur als respectievelijk Penningmeester en Secretaris.

Voor uitbreiding van het bestuur is gekozen om extra expertise te binden aan de Coöperatie, zodat weer volgende stappen gemaakt kunnen worden met Eredivisie Zaalvoetbal. Jaap Verkroost: “Ik zie de Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal als een unieke kans om samen met de clubs zaalvoetbal in Nederland naar een hoger niveau te brengen. Het bestuur kan dit niet alleen, maar heeft de support en inzet van de verenigingen nodig om deze doelstelling te behalen. Met z’n allen de schouders er onder!”

René Bergmans voegt toe: “Eredivisie Zaalvoetbal verdient absoluut meer aandacht. Het is elk jaar opnieuw een spannende competitie met technisch hoogstaand en spectaculair voetbal. Samen met de clubs willen we nog meer mensen laten genieten van deze fantastische sport, zowel live bij de wedstrijden als online en via de media.”

Bergmans (links) en Verkroost (rechts)

Verkroost en Bergmans waren vanaf 2010 ruim drie jaar lid van de inmiddels opgeheven Bestuurscommissie KNVB Zaalvoetbal. Beiden zijn niet-clubgebonden. De andere drie bestuursleden Van Gogh (TPP Rotterdam), Van Teeffelen (A.S.V. Lebo) en Thijssen (FC Eindhoven) vormen een afvaardiging vanuit de clubs.

De hoofddoelstelling van de Coöperatie is om de belangen van de Eredivisie zaalvoetbalclubs te behartigen. Ook verzorgt ze voor de aangesloten clubs de commerciële exploitatie van de media- en sponsorrechten en de promotie van het merk Eredivisie Zaalvoetbal. De KNVB is organisator van de competitie.

=================================================================================

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:                                                                               René Bergmans (Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal)                                                                              Telefoon: 06-42662557, mail: rene@brandproposition.com