Every Janzen (FSH & WInfred Wester (Hovocubo) reiken elkaar de hand

PERSBERICHT: Hovocubo en Futsal School Hoorn gaan samenwerken

Het bestuur van zvv Hovocubo is verheugd te kunnen meedelen dat er belangrijke stappen worden gemaakt bij het verbeteren van onze jeugdopleiding.
Hovocubo en Futsal School Hoorn gaan samenwerken.

Futsalschool Hoorn bestaat inmiddels ruim een jaar en is zeer succesvol. Vele kinderen hebben in het afgelopen jaar zich ingeschreven voor een scholing om de beginselen van het zaalvoetbal te leren. De talenten komen hierbij bovendrijven. Hovocubo selectie speler Every Janzen is de grote man achter deze opleiding en hij zal samen met Hovocubo werken aan een goede kwalitatieve opleiding voor onze jeugd. Voor meer achtergrond: www.futsalschoolhoorn.nl

Foto Patricia Wolfrat

Every Janzen heeft als speler een rijk verleden en heeft grote successen geboekt met alshoogte punten de KNVB beker in 2013, landskampioenschap in 2014, supercup 2014 en samen met zijn ploeggenoten tot de beste 32 clubs in Europa in 2014.

Het bestuur van Hovocubo heet Every Janzen in deze rol welkom bij de club en wenst hem en zijn trainers veel succes.

Bestuur zvv Hovocubo

Het eerste gezamenlijke project is de talentendag op 2 april a.s. Heb jij je al ingeschreven?????

Hovocubo in zee met Futsal School Hoorn om

Every Janzen (links) tijdens een training van SFH. Vanaf september verzorgt zijn voetbalschool ook de trainingen van de jeugd van Hovocubo. FOTO PATRICIA WOLFRAT

selectieteams te trainen

Bron: Noord Hollands Dagblad

Aan de slag met de jeugd

Vincent Schot

Hoorn Ho­vo­cu­bo gros­siert de laat­ste ja­ren in prij­zen. De lands­ti­tel, be­ker en de su­per­cup wer­den in som­mi­ge ge­val­len zelfs meer dan eens ge­won­nen en de club plaatste zich bo­ven­dien voor het Eu­ro­pe­se hoofd­toer­nooi. Het ge­beur­de met spe­lers die in veel ge­val­len een lan­ge his­to­rie had­den bij de club, maar slechts wei­ni­gen door­lie­pen de jeugd­op­lei­ding van de rood­hem­den. Daar moet ver­an­de­ring in ko­men. Om dat te be­rei­ken gaat de zaal­voet­bal­ver­e­ni­ging in zee met Fut­sal School Hoorn (FSH).
Eve­ry Jan­zen was als spe­ler mede ver­ant­woor­de­lijk voor de prij­zen die de laat­ste ja­ren door Ho­vo­cu­bo wer­den bij­ge­zet in de vi­tri­ne. In mei vo­rig jaar ging hij van start met FSH en hij heeft het sinds­dien maar druk met zijn voet­bal­school. ,,Ik be­gon in mei vo­rig jaar met twaalf deel­ne­mers en voor de cur­sus die in juni be­gint, heb ik nu al zes­tig aan­mel­din­gen bin­nen”, ver­telt de Hoor­naar.

Bij zijn club bleef het suc­ces van de trai­nin­gen die hij geeft aan kin­de­ren tus­sen de vijf en twaalf jaar niet on­op­ge­merkt. Re­den voor Ho­vo­cu­bo om Jan­zen, die zijn du­els dit sei­zoen voor­al af­werkt in het twee­de team, te be­na­de­ren met de vraag of hij de jeugd­trai­nin­gen voor zijn re­ke­ning wil ne­men. De hand­te­ke­nin­gen zijn in­mid­dels ge­zet en in sep­tem­ber gaat hij on­der de vlag van FSH met de se­lec­tie­teams aan de slag.

Door­stro­ming

,,Het doel hier­van is dat bij­voor­beeld de C1 op de­zelf­de ma­nier gaat spe­len als de A1, waar de na­druk bij dat laat­ste team meer en meer wordt ge­legd op het eer­ste. Zo wil­len we de door­stroom naar het vlag­gen­schip be­ter stroom­lij­nen. De af­ge­lo­pen ja­ren stag­neer­de dat nog wel eens om­dat het gat tus­sen A1 en het eer­ste te groot bleek”, ver­telt Jan­zen.

De wa­ter­vlug­ge spe­ler met de uit­schuif­ba­re be­nen kwam af­ge­lo­pen zo­mer te­rug op zijn eer­de­re be­sluit om af te zwaai­en bij de se­lec­tie van Ho­vo­cu­bo. Het suc­ces van zijn voet­bal­school maakt dat hij na dit sei­zoen nu echt zelf stopt met voet­bal­len. Deze be­slis­sing heeft hij in­mid­dels ge­no­men. Die tus­sen zijn hui­di­ge baan en FSH nog niet.

Druk

,,Het is nu al be­hoor­lijk druk”, lacht Jan­zen, die de trai­nin­gen van FSH al niet meer al­leen kan lei­den. ,,Hier word ik in bij­ge­staan door Gers­win Cas­ser en bin­nen­kort komt er mo­ge­lijk nog ie­mand bij. We wer­ken bij de voet­bal­school met twee leef­tijds­groe­pen en daar­mee zijn wij in to­taal drie uur ach­ter el­kaar be­zig. Daar­naast heb­ben we ook nog an­de­re ac­ti­vi­tei­ten, zo­als cli­nics, team­trai­nin­gen en voet­bal­feest­jes. En straks ko­men hier dus de trai­nin­gen van Ho­vo­cu­bo bij. Ik zou de keus nu al kun­nen ma­ken om mij vol­le­dig op FSH te rich­ten, maar van­we­ge de fi­nan­ciële ze­ker­heid doe ik dat nog niet. Wie weet in de toe­komst.’’

Hoe­wel Jan­zen de trai­nin­gen van Ho­vo­cu­bo over­neemt van de hui­di­ge trai­ners be­te­kent dit niet dat hij de se­lec­tie­teams ook gaat coa­chen tij­dens hun wed­strij­den. ,,Nee, daar zijn an­de­re men­sen voor. Ui­ter­aard zal er met hen nauw over­leg zijn over de speel­stijl die ge­han­teerd moet wor­den.’’

Ra­dar